16 november 2018

Spårklippt

Häst

Classe fick en snabb frisering igår och spårklipptes (halva halsen och bogen). Jag kan inte låta honom se ut som en fluff när han ska gå i ridhus i helgen eftersom han blir så varm. Efter dusch klipper vi lite till. Har dock slutat att helklippa honom för att skydda ryggen. Det ska iaf bli så skönt att tvätta upp honom. Hans svans är superäcklig då han blir lös i magen av övergången till hösilage och efter leran i hagen

(null)
Jag tror förresten jag hittat orsaken till varför han kliar sig. Under magen, framför skapet har jag hittat några (ca 5 st) krustor som påminner om bremsbett och en svullnad vid naveln. Jag tvättar dem nu och hoppas de ska försvinna. Han har inte kliat de senaste nätterna så jag hoppas vi får bukt med detta snart. Känns iaf som vi är på rätt väg. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress