5 november 2018

Måndag

Allmänt

Måndag och ny vecka, men när man är mammaledig är det ju lördag hela veckan ;) 
 
Bebben sov hela natten i sin egen säng i natt vilket betyder att jag vaknade väldigt utvilad imorse. Jag är fortfarande orolig att jag ska få ännu en bröstinflammation när det går lång tid mellan amningarna men nu hoppas jag verkligen att jag slipper flera eftersom jag försöker hålla efter med pumpen, har slutat använda amningsnapp och försöker vara noga med bebbens tag. Det är dock inte så enkelt att påverka bebbens sugteknik... 
 
Jag skulle packa skötväskan inför imorgon när vi ska iväg på efterkontroll och tyckte att den luktade konstigt. Så jag tömmer hela väskan och börjar kolla igenom alla fack och vad hittar jag i ena sidofacket? Jo ett krossat ägg! Alltså den var det vidrigaste jag varit med om på länge. Har ingen aning om hur länge ägget legat där, men tillräckligt länge att jag inte kommer ihåg när jag la dit det (jag har en tendens att stoppa ägg på första bästa ställe när jag varit i hönshuset och troligen har jag burit skötväskan någongång när jag plockat ägg). Jag har iaf storsanerat väskan och tvättat den flera gånger så jag hoppas jag fått bort lukten nu! 
 
Ikväll ska jag rida igen tillsammans med Ida och Batman :) Det blir ännu en skrittrunda, men nästa gång ska jag prova trava om underlaget tillåter. Vi har så himla isigt just nu så det funkar bara att skritta. Annars så såg jag att Classe trampat sig på båda bak när jag lunchade... Vem är förvånad? :/ 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress