Det här med hö har jag under större delen av mitt hästintresse egentligen aldrig behövt bry mig om eftersom morfar och pappa slagit åt mig så det har liksom alltid funnits. Nu håller jag i taktpinnen och jag har bestämt att bara köra hösilage på våra egna lägdor framöver. Min höåtgång är dock alldeles för liten för att jag ska våga köra på hösilage under de varma månaderna, så några ton torrhö behövs alltid. Jag har kanske två ton torrhö kvar av mitt eget men jag har ändå bokat mer till hösten av en i byn. Känns bra att säkra upp och hö kan man aldrig få för mycket av ;) 
 
 
Idag på sista lediga dagen den här långhelgen så ska jag ut med C en sväng. Det byggs för fullt i tvättstugan så jag ska försöka hålla mig undan inifrån. Har börjat ta tag i mockningen utav hagarna så kan alltid roa mig med det ;) 
 
Hoppas ni hade en fin Valborg. Jag var i Umeå hela dagen med Ida och Vide och vi kom hem rätt så sent så jag firade i soffan med en kopp the och skorpor. Vid insläpp av djuren fick getterna vara lösa inne i stallet en stund så att hästarna skulle få sig en bättre titt på dem. Shettisen som varit mest rädd var väldans morsk och vågade till och med ett litet snus på dem. Classe lossades som om de inte fanns ;) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress