17 juni 2018

Barnvagn

Graviditet

I början av maj åkte vi iväg och beställde en barnvagn. Det blev lite tidigare än planerat men eftersom jag skulle få 10% hos Babyproffsen just den helgen så ville jag åka då. 

Vi hade sonderat lite vagnar och läst på innan så vi var ganska på det klara med vilka vi ville prova. 
 
Våra krav var att den skulle kännas rejäl/stabil och funka efter grusvägar och mindre bra plogade vintervägar. Jag tyckte även att det kändes viktigt med bra utrymme i liggdelen inför vinterns alla minusgrader så att det skulle finnas plats att bona om ordentligt där inne. 

Vi landade i en Emmaljunga duo Edge, med ett chassi med fyra fasta lufthjul. Jag tror det kommer bli asbra! Den är rymlig, rejäl, med bra gung, lättkörd och jag gillade faktiskt fasta hjul då den kändes mer stabil än de med svängbara. De svängbara fick man hela tiden parera vilket var lite störigt när man bara gick rakt fram. Sen så kommer man ju inte ifrån att de svängbara är sjukt smidiga i stan men eftersom vi bor på landet ser jag inget behov av svängbara hjul just nu.  
 
Provade även en vagn från Cresent och en från Brio, men blev inte så impad faktiskt, de kändes mer "plastiga". 

Det var 10 veckors leveranstid på vagnen och passade in perfekt med Emmaljungas sommarstängning så även fast jag tyckte att vi var i god tid sa försäljaren att vi inte hade kunnat komma så mycket senare om vi skulle beställa en från 2018 års kollektion och nästa kollektion kommer i augusti så då hade den kanske inte hunnit komma innan bebben. Så det blev väldigt bra! Vi hämtar den i början av juli :) 
(null)

(null)

Vi valde färgen på översta bilden med chassit på den nedre 😊

Idag går jag in i vecka 27. 13 veckor kvar tills vi förhoppningsvis får träffa bebben 😱 Hur kan tiden gå så snabbt?! Vi har en massa kvar att ordna innan den ska komma. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress