(null)
Det är skrämmande torrt här och medan bönderna har hållit på med vårbruket har vi haft nästan sandstorm på vår gård när det blåst jord från de närliggande lägdorna. Men sånt är livet! Jag lejde bort insådden av min lägda som plöjdes ifjol och jag är så himla glad för det. Detta extremår vill man ha proffs som sköter stuffen. Men såå himla torrt det är alltså och dammigt är det överallt. Usch! Nu vill vi ha regn! Gärna i flera dagar! 

Det är en månad till slåttern och det ska bli spännande och se hur mycket foder det blir på den lägdan som såddes in ifjol. Jag måste kanske skaffa mer djur snart när jag kommer få så mycket foder 🤔 Den där vita welsh mountain ponnyn som jag tidigare pratat om kanske är ett måste snart 😉

Idag är Henke och tävlar och jag fixar hemma. Jag hoppade studs med C imorse och så har jag städat hos hönorna, satt upp beteshagen på udden, donat i trädgården och städat inne. 


emma

ja hoppas det kommer regn snart!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress