29 juni 2018

En vecka

Allmänt Gården

Hej på er!
 
Här målas det överallt just nu. Vi är inne i tvättstugan och stallet när vädret är dåligt och ute när vädret är bra. Nu ser det ut att bli kanonväder till veckan så jag hoppas vi får undan massa målning på huset då.
 
Jag har jobbat min näst sista vecka innan semestern idag. Det är så tråkigt bara att det alltid ska bli en sån stress innan semestern, det är så mycket som ska jobbas undan och nu när vi är mitt inne i rekryteringar och min tjänst ska ordnas upp för min föräldraledighet är det minst sagt k.a.o.s. Men om en vecka kan jag känna lugnet och börja njuta av en 4 veckors lång ledighet :) Sen är det inte många arbetsveckor kvar innan jag blir riktigt långledig. 
 
Det är märkligt, sedan jag blev gravid har jag verkligen inte känt av stress överhuvudtaget (förutom de sista veckorna på jobbet). Men annars så har den ständiga vardagsstressen varit helt bortblåst och trots det har jag inte gjort/hunnit mindre. Så det är bara onödigt att stressa när man inte ens hinner mer! Man mår bara dåligt av det. Och livet är för kort för att man inte ska må bra. Sen så vet jag att det inte bara är att stänga av stress som att trycka på en knapp, men jag önskade att fler som alltid känner sig vardagsstressade kunde få känna av samma sköna känsla jag haft de sista månaderna. 
 
I morgon kommer Classe hem (yippie!), hovslagaren kommer direkt och skor och jag är inne på att han ska få helsulor fram redan nu (annars har han det bara på hösten) eftersom han varit så öm hela barmarkssäsongen i år. Tänkte skritta honom en sväng imorgon, blir spännande hur det kommer gå att rida. Jag kanske inte kommer upp längre? C har också fått lite semesterkilon som måste bort. Jag fattar inte hur han kunnat bli fet på betet som varit. Men det kanske bara är en massa vätska? ;) Sen så var bonden här och slog ned vår lägda ikväll så har vi tur blir vi klar med skörden i helgen också :) Jag har redan fått en bal med superfint årshö. Getterna är alldeles galna i det och jag tror C också kommer att bli nöjd. Det doftar ljuvligt i stallet just nu! 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress