11 januari 2018

Vinterridning

Häst

(null)
Den här vintern har varit toppenbra: mycket snö, lagom kallt och ingen ishalka. Nu har vi dock haft mellan -20 och -30 sedan igår och det är bitigt, för bitigt för att rida faktiskt. Jag och C ska iväg på hoppträning på söndag så det är lite dumt med oplanerade vilodagar den här veckan, men jag hoppas det är mildare imorgon och på lördag så att vi kan rida som vanligt igen. Igår fick han stå med spikmattan, masseras, jag fick loss en låsning i bogen på honom (wiiie), jag bytte ut slitna broddar, tjärade hovarna och så fick han en lång rykt. Hans "limpa" som han haft sedan juni 2016 har (hör och häpna) varit borta i flera veckor nu :)) 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
C ska hållas igång några veckor till innan hans vintervila. Donna står två veckor till sedan ska hon sättas igång. Jag gruvar mig faktiskt lite för att hålla igång två hästar framöver, mest pga mörkret. Men vi går mot ljusare tider så det kommer bli lättare och lättare :) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress