19 augusti 2018

Söndag

Allmänt Gården Häst Höns

 
(null)
 
Idag ska Ida rida Classe för Carina så jag har sladdat och gjort iordning på ridbanan efter hoppningen igår. Vi har lagt ut lite mer material på banan i sommar då det försvunnit en del och med det kom lite mer storsten med det tyvärr. Så har man lite att göra kan man alltid plocka sten på ridbanan ;)  Nästa år ska jag lägga på ett lager 0-8, gärna krossmaterial och inte naturgrus. Naturgruset rör på sig för mycket och är det mer än 5 cm tycker jag det upplevs djupt. 
 
Sen så har jag hängt med getterna, mamma har storstädat hönshuset med Virkon och så har jag poat på i trädgården och börjat plocka undan på altanen inför hösten. Angående hönsen så har jag nu kommit fram till att det inte är hönorna som käkar ägg ändå utan jag tror att det är skator som tjuvar äggen. Vi ska sätta tak på hönsgården så snart som möjligt, för igår hade vi nämligen in en hök i stallet också så jag blev extra nojig för hönorna. 
(null) (null)
Häromdagen hittade jag btw värsta äggömman bland Classes hö. Det låg 13 ägg där! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress