27 augusti 2018

CTG

Graviditet Häst

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade tänkt försöka vila upp mig och ta det lugnt. Men lördagen gick i ett och igår så fick vi åka in på förlossningen och göra en CTG vilket tog hela eftermiddagen och halva kvällen. Jag var helt slut på igårkväll och idag på jobbet har ryggen inte mått gott så jag åkte hem vid två för att göra lite gravidgympa och vila vilket var skönt. 
 
Det var ett barn som for in rätt hårt i min mage igår när vi var på ridklubbens 50-års jubileum och jag blev jätterädd och orolig så efter att ha pratat med BB bestämde vi oss för att åka och göra en CTG. En CTG mäter barnets puls, min puls och mina sammandragningar. Allt såg bra ut, vilket jag nog förstod innan. Men jag blev så nojjig och började känna diverse konstiga saker så hade vi inte åkt och kollat hade jag oroat ihjäl mig.  
 
Ikväll står bara en enda sak på agendan och det är att longera C över bommar. Jag måste säga att han klarar sig otroligt bra på upplägget som vi har nu. Han rids 2 ggr/vecka, ett pass på banan och ett ut, han vilar 2 dagar, longeras 2 dagar varav ett över bommar och så har han en dag där vi går promenad i kombination med spikmatta. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress