2 augusti 2018

Augusti

Allmänt Graviditet

Sista sommarmånaden är här och värmen hänger kvar. Vi har haft fruktansvärt fuktigt de sista dagarna så det går knappt att vara ute. Man får passa på att göra saker tidigt på morgonen eller sent på kvällen. 

Det här är min sista semestervecka. Sen jobbar jag några veckor innan jag går på ledigt igen. Då är jag ledig i NIO månader. Helt galet! Sen går Henke på lika lång ledighet. Känns bra att vi ska dela lika 😊

Idag ska vi till barnmorskan för koll av bebben. Antar att vi fortsättningsvis kommer få gå till MVC varannan vecka fram till BF. Fatta att det bara är 50 dagar kvar till BF nu! Jag är taggad på förlossning och är ganska less på att vara gravid faktiskt. Är nyfiken på vad som gömmer sig där inne 😊 Förra veckan var vi och besökte förlossningen och det kändes sjukt att nästa gång vi är där ska vi föda barn 🤭

Sen så har jag bestämt mig för att ha uppehåll i ridningen från BF (eller hur länge jag nu orkar rida) till efterkontrollen som jag tror man gör 6-8 veckor efter förlossningen. Hur jag ska lösa Cs motionering under den tiden måste jag klura på. Jag kan ju longera, tömköra och gå promenader med honom själv, men hade gärna haft ngn som rider honom ngr ggr/vecka också. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress