(null)

(null)

Vissa dagar uppskattar jag Classe så himla mycket nu när jag också har Donna. Han är så lugn och trygg och det händer aldrig något oväntat. Med Donna däremot får man hålla tungan rätt i mun, det kan hända saker när som helst, var som helst och då gäller det att vara på alerten. Hon är inte dum, men hon provar, är ett sto och ibland vet hon inte bättre. Det är så himla skönt att då få ta in Classe och bara va. Nu är det ju energin med Donna som gör henne till något litet extra, speciellt i ridningen då. Hon vill och försöker oftast alltid göra sitt bästa och blir så lycklig när hon får den där klappen på halsen. C däremot får man kämpa mer med. Men ibland är det bara så himla härligt att få klättra upp barbacka med ett hackamore och bara chilla en sväng och veta att det kommer inte hända någonting dramatiskt :) 
(null)

Igår åkte jag och C iväg till ridhuset och hoppade. Det var länge sedan jag hoppat honom då jag prioriterat Donna i hoppningen. Men han kändes kanonfin! Vi hade tre räcken på ena långsidan med ett galoppsprång emellan. Allt stämde och det kändes som att jag hittat ett bättre grundtempo så vi fick inga problem med avstånden, vilket jag ofta tjorvar till annars. Efteråt fick han gå lös i ridhuset medan jag plockade undan hindren och sen fick han en välförtjänt dusch. Idag halvklippte jag honom så nu blir det inte lika varmt för honom :) 

Donna och jag for ut i skogen och cantrade idag. Hon tyckte det var roligt men jag fick jobba lite med att få upp/fram huvudet på henne då hon gärna ville dyka. Jag tycker att de gärna får gå ganska öppna i formen när vi cantrar. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress