25 oktober 2017

Onsdag

Allmänt

Hej på er! Det blir långt mellan blogginläggen men det har varit fullt upp hela hösten. Nu har jag dragit ned på det ideella arbetet (igen) så nu hoppas jag att livet kommer att gå ihop lite bättre. 

Classe är jättefin just nu. Jag har ändrat lite på hans träningsupplägg och det har hittills funkat riktigt bra. Han känns verkligen superfin de dagar vi kör for real. Men jag måste raka honom asap för han är jättelurvig och har börjat svettas en del. Ska iväg och duscha honom i veckan och rakar honom därefter. 

Donna har avslutat vår smekmånad och jag försöker hitta ett bett som hon trivs med. Hon är jättekänslig i munnen, lite orolig (bitig och slänger ut tungan emellanåt) och blir ibland stark. Ett rakt eggbett har hittills funkat bäst men ska prova ett rakt beris med tungfrihet då jag läst mycket positivt om det på hästar som Donna. Annars så är hon jätteduktig att rida ut på, vi har varit själv i skogen ett par gånger och hon traskar bara på. Tekniken och samspelet på ridbanan måste vi träna mera på. Men det är svårt att påverka och rida när hon gärna krullar ihop sig och du har inget i handen. Vi firar snart fyra månader tillsammans. Känns som jag haft henne i en evighet men det har jag ju faktiskt inte. 

Nu sitter jag på Bilbolaget i Lycksele för att kolla upp bilen och ställa om halvljuset. Ska sedan på utbildning/konferens på hotellet. 
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress