13 juli 2017

Brunst!

Häst

Donna har varit suuuuperbrunstig de senaste dagarna. Jag trodde hon brunstade förra veckan men alltså det var inget mot det som är nu. Haha! Jag var väldigt tveksam till att rida henne igår eftersom jag vet att vissa ston blir påverkade i ridningen vid brunst och jag inte vet hur hon är och jag vill undvika onödiga konflikter såhär i början. Men jag chansade och som tur var var hon som vanligt. Hon var pigg och framåt och jag kunde styra runt på ridbanan i alla gångarter. Imorgon ska vi rida ut tillsammans med syrran och Classe :) 
 
Jag är väldigt dålig på ston, deras beteende och hormoncykler. Alla är såklart individer och kan inte dras över en kam, men jag känner mig otroligt novis och måste lära mig känna Donna. Känns som att många verkar ha ston som påverkas mycket av sina brunster vid ridning, men det lilla jag sett nu är att hon bara blir otroligt kärvänlig. Hon som tidigare varit bossen i hagen och inte velat ha den andra hästen för nära, låter sig nu ströjas runt och det andra stoet får göra vad hon vill med henne. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress