2 december 2017

Huf-flex

Häst

Eftersom vintern kom tidigare än vad jag tänkt så hamnade hästarnas skoning osynkad med snön. Snö och skor utan snösulor är som vi alla vet ingen bra kombo, så jag införskaffade Huf-flex och de funkar riktigt bra. Jag har tittat på dem tidigare men då gick de bara att köpa utomlands, nu finns de på Hööks. 
 
Classe har storlek S på sina Huf-flex. De är enkla att ta på och av. Jag brukar ta hjälp av en hovkrats när jag tar av dem, men det är inget större projekt (annars finns ett verktyg att köpa till för 500 spänn). Jag har bara haft dem när jag ridit och de fungerar lika bra som vanliga snösulor. De är perfekta att ha under den där övergångsperioden höst och vår så nu behöver jag inte ha panik längre för att skoningarna ska klaffa bra med vädret. Jag gillar ju inte att ha snösulorna på i onödan då lera + snösulor bara blir problem enligt min erfarenhet. 
 
Idag plumsade jag och C på ridbanan (eller mest C då ;)). Jag hade planerat bra för nu småregnar det ute så imorgon kommer det troligen vara alldeles för hårt där ute. Imorgon ska han bara joggas lätt eftersom han fått plumsa två dagar i rad nu. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress