9 december 2017

Dagens träning

Häst

 
Phju, då var Classes första AL-träning på över ett år avklarad. Det var en mycket tittig och ofokserad Classe större delen av passet, men sista rundan fick vi till bra och när jag travade av honom kändes han som en dröm :)) Det hade såklart varit trevligt om han hade haft samma fokus hela passet igenom. Jag har svårt att acceptera att han bli så ofokuserad på mig, på "hemmaplan", i ett ridhus vi varit i de senaste 8 åren, med samma hindermaterial etc etc. Han blir så inne i allt annat att han inte ser hindren utan blir överaskad när vi kommit fram, då har han inte kunnat taxera eller tagit tag i hindret och jag i min tur som vet att han har lätt till vägran väntar på en vägran = mina ben försvinner och ger honom inte det stöd han behöver. Lyckligtvis vägrade han ingenting idag, men sprången blev inte så bra och flytet fanns inte förrän i slutet av passet när jag hade byggt upp tillräckligt mycket "djävlar-anamma" ;) 
 
Det var iaf mycket kondition och styrka i dagens pass vilket är väldigt nyttigt för honom. Det är tråkigt bara att övningarna blir lite verkningslösa när han inte har tid att lyssna på mina hjälper så han skiter i innerskänkeln, tar förhållningarna när det passar honom osv. Men med tanke på hur lösgjord och fin han var i slutet har dett gett oss något iaf :) 
 
Blir bara lite matt av att han ofta blir såhär på träning då han är lugnet själv när vi rider ensamma. Men han känns iaf kanonfin i kroppen och konditionen är det inget fel på :) 
 
Det blev inga bilder idag eftersom jag i vanlig ordning åker iväg själv. Men ni får avnjuta en fin bild från Löparberget istället :) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress