25 augusti 2017

Betessläpp

Häst

Ja nu undrar ni säkert vilket tok som släpper hästar på bete i slutet av augusti. Men det har iaf vi gjort. Donna har ju inte fått någon riktig semester i sommar så därför får hon den nu. Jag har velat prioritera att lära känna henne innan hon ställdes av några veckor. 


Så igårkväll gick jag och Maggan med Fedra och Donna ut på udden och där ska de stå tills Donna ska sättas igång igen om en vecka. Då har hon fått vila nästan tre veckor. 

När vi kom ut på betet skulle vi leda dem till deras vindskydd/hus som är längst ut på udden och vad kommer utrusande därifrån om inte en stor jäkla renoxe. Donna blev livrädd och jag blev så paff att jag bara tappade henne. Det blev minst sagt kaos där ett tag innan hästarna var på plats och renen utanför hagen. Alltså att allt ska hända 🙈

Men betet såg iaf fint ut så där kommer de ha det bra! 


Sen så kommer jag eventuellt att bli återförsäljare av St Hippolyt här i höst. Jag håller nu på att göra en liten marknadsundersökning för att se om det finns något intresse här i krokarna. Jag börjar bli frustrerad av att vi har minst 6 mil att köra för att köpa foder... Och ska man ha Hippolyt är det minst 12 mil bort.

Så om du bor här i krokarna och är intresserad av att fodra med Hippolyt eller kanske redan ger Hippolyt får du gärna höra av dig till mig ([email protected]). 😊

Emily

Vi ger St:Hippolyt till våra och det är flera i Vilhelmina som gör det. Jag tror vi är iallafall 4-5 st...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress