28 januari 2016

B.U.S

Allmänt

Nej det är inte brun utan sol jag snackar om utan det var min horsie som sprudlade bus idag. Vi har inte ridit ut sedan i lördags(!) och därför var han otroligt pigg och uppåt idag. I början var det väldigt mycket uppåt och la jag på skänkeln minsta lilla för mycket så flög han i luften. Haha! Men efter att vi cantrat en stund slappnade han av och frustade på. Riktigt härligt! På lördag ska vi ut och galoppera lite mer för jag har hittat en superbra väg med kanonunderlag. Det är ute i skogen så det är inget gatlyse där så vi får passa på att rida där på helgerna. Men visst märker ni också att dagarna blir allt längre?
 
I helgen ska jag försöka ta mig ut på skidorna. Alltså snart är det februari och jag har inte dammat av skidorna än. Skäms! Har iofs varit ute med träskidorna, men det är inte riktigt samma sak.
 
Och på tal om att dagarna blir längre.. Ja än är det minsann vinter. Hörde i förbifarten igår hur en man pratade med en nyanländ att det är tre månader kvar av vintern. Var tvungen att tänka till, tre månader kändes länge, men det stämmer ju faktiskt :( Jag som i min positiva bubbla försöker hitta allt som kan lura mig till att det snart är vår. Försöker intala mig att man vid nästa skoning kan plocka bort snösulorna, jag förodlar och ser de små fröna växa i tron om att de snart kan flytta ut, jag planerar vårens och sommarens projekt hej vilt för att få längta och tråna efter den kommande våren och sommaren.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress