28 februari 2016

Gafsele

Allmänt

Den här fina tavlan fick jag i födelsedagspresent. Älskar den! 
 
Vilken kanonhelg jag haft! Solen har skinit, det har droppat från taken och det har varit vår i luften 💕. Både igår och idag hade jag superbra pass på C. Igår var vi ute och cantrade och idag red vi ett dressyrpass på banan. Han känns så fin just nu att jag nästan måste nypa mig i armen emellanåt.
 
Igår åt vi trerätters-middag. Det är egentligen konstigt att man inte gör det oftare, för det kändes verkligen som det lilla extra även fast vi satt till middagsbordet i mjukisbraller. Men bara att få göra middag tillsammans med den man älskar, sätta sig ned till god mat och lite vin känns otroligt lyxigt. Vi satt och surrade hela kvällen, spelade spel och hade supertrevligt. 

Idag fick jag äntligen möjlighet att ta på mig skidorna och åka några kilometer. Var jättehärligt men usch så dålig kondis jag har :( Men vi åkte rätt lugnt och det var härligt att bara vara ute, njuta av solen och få lite luft.
 
Känns verkligen som att man bor på rätta stället när man bara kan snöra på sig skidorna på gården och åka iväg när man känner för det, eller hämta hästen utanför dörren när man är ridsugen, eller att bara sätta sig på en renfäll ute på bron i solen när man känner för det. Allt är så tillgängligt och jag veeet att jag tjatar hela tiden om att jag har det så otroligt bra och att jag älskar Gafsele. Men så är det iaf, ur min synvinkel. Tänk om alla kan få känna så? Det är underbart! (Fast inte när man måste elda i tid och otid, då pelletskaminen tjorvar, då strömmen far, när vi har översvämning i källaren osv. ;))
Anonym

Håller med dig Sofia 😀känner likadant
Kram Marlene på Norrstrand 😀

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress