29 september 2015

Hej då skräpet

Allmänt

Ja idag var vi iväg med ännu ett släpvagnslass med skräp till ÅVCn. Jag kan inte förstå hur vi kan generera så mycket skräp. Två personer liksom? En släpvagn varannan månad? Jaja, lite renoveringar, lite stallstäd och sånt ställer ju såklart till det. Men ändå. Vi skulle försöka rensa upp i boden bredvid veden för att kunna nyttja det utrymmet som carport i vinter men det var ju bara att glömma. Vi fick med oss en grej därifrån...  

Sen så vill jag uppmana alla, ALLA att skräp ska slängas i soptunnor eller lämnas på ÅVCn. Jag får i mitt jobb se så mycket tråkigheter när folk bara "tappar" skräp lite här och var. Jag tycker faktiskt att det är var och ens ansvar att se till att det man har införskaffat får man också se till att göra sig av med. SEN så är det precis lika jobbigt att åka iväg och dumpa något i skogen som att "dumpa" av det på en ÅVC. Har man ändå gjort sig besväret liksom. Usch jag blir så arg när jag tänker på det.

Jag bara måste dela med mig av den här filmen, så himla rolig. Men fruktansvärt att det var detta man gick ut med 1964..

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress