29 mars 2015

Fråga till er

Häst

Jag måste fråga er hur ofta ni tvättar era täcken till era hästar? I år tycker jag att Classes innetäcke (det han använder mest a 200 gram) varit superäckligt och är nu inne på tredje tvätten. Jag brukar annars inte tvätta innetäcken så ofta, typ 1 ggn/säsong och 1 ggn när man lägger bort det för säsongen. 

Men hur ofta tvättar ni? Jag kanske är en superäcklig matte som tvättar så sällan... 

Utetäckena försöker jag inte tvätta annat än när det absolut är nödvändigt, för att spara på impregneringen. Vintertäcken blir ju inte så skitiga i o m att de oftast har ett täcke under. 





Anonym

Hej jag tar alltid av innetäcket och på med utetäcket..innan utsläpp.. Har ej det ute under utetäcket 😉/ Marlene

Anonym

Haha, jag ligger nog ilä. Har bara tvättat innertäcket en gång i vinter. 😃 vintertäcket brukar jag inte ta i onödan. Brukar försöka handtvätta det i en sjö på sommarn, just för inpregneringensskull. 😉 /Emilia

Svar: Haha men det kanske beror på att dina hästar inte älskar att ligga i bajs lika mycket som Classe verkar göra :P
Sofia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress