29 december 2015

Slutspurt

Allmänt

 
Ja nu är det verkligen slutspurt för detta år. Jag blir alltid lika paff efter julhelgen att året snart är slut. Man har liksom haft siktet inställt på julen och sen då den är över blir man överrumplad över att det då faktiskt snart är nyår. Vi ska fira nyåret med vänner här hemma. När man bor en bit utanför samhället som vi gör känns det skönt att vara på hemmaplan, det blir enklast så med djuren och allt, samt att jag äälskar ju att vara hemma ;)
 
Idag försöka jag insupa det sista av all jul. Ska försöka komma in i nyårsstämmningen sedan. Imorse var jag såhäääär nära att börja plocka bort all jul. Men när det väl kom till kritan kände jag att jag vill ha kvar allt ett litet tag till.
Termometern har äntligen börjat visa på lite behagligare temperatur. Nu är det bara - 10, medan det var -23 när jag tog ut hästarna imorse. Så idag kan nog inget stoppa mig och Classe från att åka iväg och göra lite nytta. Jag är supertaggad och det ska bli himla kul att ha någon som kritiserar och skäller på oss. Haha! Nä nu ska jag dammsuga och röja lite här hemma så det är snyggt när jag kommer hem trött ikväll.
 
Ha en fin dag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress