Igår hade vi en jakthund i både hästhagen och gethagen. Det var hundägaren som själv kom förbi och berättade det vilket jag tycker var väldigt bra. Men hennes hund lämnade inte så roliga spår efter sig tyvärr. 
 
Hästarna brydde sig typ inte, de är vana hundar och det är inte första gången för dem som de har hundar i hagen. 
 
Getterna däremot hade blivit jätterädda och hoppat ur hagen. Jägaren hade trots allt lyckats få getterna på plats innan hon åkte därifrån, MEN nu har getterna börjat hoppa över stängslet, vilket var farhågan jag fick när jag hörde henne berätta vad som hänt. Och mycket riktigt är inte getterna trygga i sin hage längre utan hoppar graciöst över och springer hem till oss. Nu får de vara i sitt vinterskjul, för jag var inte så sugen på jaga runt dem höggravid.
 
Jag antar att jag får vara glad att ingen gjort sig illa iaf. Men det känns ändå så himla tråkigt att det blev såhär för jag känner mig sanneligen inte sugen på att anpassa min djurhållning bara för att det är älgjakt. Och hur ska vi göra i fortsättningen om getterna inte går att hägna in? 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress