29 september 2018

Min graviditet

Graviditet

Jag var gravid i 40 veckor och 0 dagar
Jag plussade på stickan vecka 4+0, men testet var så svagt positivt att jag inte var helt säker förrän 4+4. 
Under första trimestern var jag väldigt trött men det gick sedan över och har efter det inte haft några graviditetssymtom. 
Vi valde att ta reda på bebisens kön vid ultraljudet
Jag kände de första fosterrörelserna i vecka 19+5
Jag kände bebben hicka första gången vecka 30+6
Jag kände aldrig några sammandragningar, men hade förvärkar 39+2
De första namnförslagen var Olle, Wille och Thor. 
Jag red sista gången vecka 35
Jag jobbade fram till och med vecka 39
Jag hade inga cravings under graviditeten. Det kändes emellanåt väldigt äckligt med söta saker och gott med bröd och gröt. 
Jag mådde väldigt bra hela graviditeten, förutom lite sporadisk halsbränna och foglossning från vecka 30-37 ungefär. 
Bebisens puls var 140 slag/minut vid varje kontroll hos barnmorskan
Jag gick upp 20 kilo totalt
Förlossningen startade med vattenavgång kl 11:20 vecka 40+0 när jag var ute hos djuren. Slemproppen gick kl 7 dagen innan. 
Förlossningen tog 12 timmar från vattenavgång tills bebben var ute. Den aktiva fasen varade i 7 timmar. Förlossningen slutade i akut snitt pga bebben inte kunde passera bäckenet. Jag hade då haft krystvärkar i 2 timmar. 
Bebisen vägde 3620 gram och var 50 cm lång 

(null)

(null) (null) (null)


(null)

(null)

(null)










Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress