Igår fick jag svar på varför Donna var lite annorlunda i lördags. Hon är nämnligen i full brunst! Så nu börjar jag se ett mönster i hur hon blir i samband med brunst vilket är bra. 
 
Sen vill jag tipsa om en bra skrivning om ryttarens händer HÄR Jag har alltid haft problem med mina händer i ridningen, jag tar för litet stöd, hästarna vågar därför inte ta stöd, jag blir passiv, hästarna blir passiv osv osv. Så nu tränar jag för fullt på att klämma tummen på tygeln och hålla i fågelungar :) 
 
Ikväll efter min ridlektion red jag Classe ett pass på banan, och han var duktig, och Donna skrittades ut ensam i mörkret, hon var också duktig. Älskar att hon traskar på alldeles obrydd även fast jag stundvis knappt såg vart vägen gick. Vår stora lägda plöjdes upp ikväll också. Det blir lite hö nästa år med andra ord, men det kommer bli så mycket bättre sedan. Jag har fortfarande väldigt mycket torrhö kvar från ifjol som de äter nu och sedan har vi 4,5 ton hösilage från i år, så ett tag till klarar vi oss :)
 
I helgen åker vi ned till Östergötland igen för att ta ett sista farväl av farmor. Jag är så himla glad att jag åkte ned och träffade henne i augusti för innan dess var det över 15 år sedan vi sågs. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress