9 september 2018

Vecka 39

Graviditet

(null)

Fostret väger omkring 3,2 kilogram, är ungefär 50 cm långt och är nu förberett för sin födelse. Via moderkakan har fostret fått mycket näring och antikroppar. Det kommer att skydda barnet den första tiden. Enligt 1177. 
 
Nu är det mindre än två veckor kvar till BF och bebben kan komma, När Som Helst. Sjukt! Jag jobbar en vecka till och helt ärligt hade jag gärna skippat den här veckan och bara legat på sofflocket. Men jag gör sista överlämningen på fredag så det är bara att kämpa på in i det sista. 

Jag sover sämre nu, har svårt att ligga bekvämt och bebisen trycker mot revbenen när jag ligger vilket inte är så skönt. Bebben är aktiv mkt längre stunder nu än tidigare och även fast det borde vara rätt trångt där inne gör den väldigt stora utsvävningar tycker jag...

Jag är som jag skrivit tidigare ganska less på att vara gravid och vill gärna att bebisen ska komma nu. Men försöker samtidigt intala mig själv att det kan ta upp till en månad till. Men nu är det iaf max 1 månad tills vi blir föräldrar! 😬
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress