15 oktober 2018

Kliande svans

Häst

Classe började klia sin svans på nätterna när jag åkte in på BB och jag har ingen aning om varför. Jag har inte gjort några ändringar i foderstaten eller annat. Han stod dagarna jag var borta men det borde inte spela någon roll eftersom han stått längre än tre dagar förut. Jag har uteslutit springmask, eksem och insekter. Jag har tvättat svansen med hästschampoo och smort med inotyol och zinksalva, men han slutade ändå inte. Jag har tvättat den med jodopax och smort med inotyol och den natten kliade han inte men sedan har han fortsatt klia. Någon som har tips eller erfarenheter? Kan det ha med pälsfällningen att göra? Han har dock aldrig reagerat såhär vid pälsfällning tidigare. 

Det är såå frustrerande och jag vill verkligen komma till botten med det här för det måste vara så jobbigt för honom :/

Annars så har jag börjat varva longeringen med tömkörning så det blir ett pass longering och ett pass tömkörning i veckan utöver de dagar Maja rider honom. 

Jag har bokat in efterkontroll i början av november så efter det hoppas jag att jag äntligen kan kravla mig upp i sadeln. Jag längtar! 
(null)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress