2 november 2018

Tillbaka i sadeln

Häst

 
Förra helgen gjorde jag äntligen debut i sadeln efter förlossningen. Jag hade egentligen tänkt vänta tills efter efterkontrollen hos barnmorskan på tisdag men eftersom det känts väldigt bra ett tag så bestämde jag mig för att prova lite tidigare. Första gången skrittade jag bara av en sväng på ridbanan efter att jag longerat honom. Men i lördags skrittade vi ut på en lite längre tur och efter det har jag ridit en gång till. Det känns bara fint, men alltså vilken träningsvärk jag har haft efteråt. Och då har jag bara skrittat! Om underlaget tillåter ska jag prova trava nästa vecka :) 
 
 
Förra helgen var också syrran och Elsa hemma. Elsa fick provrida Jocke för första gången och hon tyckte att det var så roligt att hon aldrig ville hoppa av. Hon fick en extra ridtur + att hon fick rida barbacka ut i hagen igen. Haha! Bådar gott för framtiden det där ;) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress