Classe verkar klara sig en vinter till utan svält. Vi fick 6 egna balar hösilage i år, jag har 8 sparade från ifjol, minst 2 ton torrhö från 2016 och så beställde jag ytterligare 1,5 ton torrhö i år + att jag fick 500 kg torrhö från bonden förra veckan 😂 

Jag brukar säga att man aldrig kan få för mycket hö. Haha! Och i dessa tider när man ständigt hotas av foderbrist så känns det väldigt tryggt.

(null)

Helgen har varit en riktig hästhelg. På lördag fm kom Agnes och vi fixade först i stallet för att ha hem hästarna från betet sen gick vi och hämtade hem dem. Efter lunch kastade vi ihop en kaka för att muta hovslagaren lite extra för att hon kom ut på sin semester till oss. Sedan åt vi pizza på vår altan och kvällen avslutades på hästryggen. Det gick alldeles utmärkt att rida :) 

Igår joggade jag C en sväng på ridbanan efter att vi först skrittat ut med Agnes och Malte. Han kändes rätt bra. Galoppen faller isär men jag hade inte förväntat mig ngt annat efter vilan. De fick stå inne några timmar efteråt medan det var som varmast och Classe sov som en sten 😍 Så jag fick skjuta upp utsläppet en timme så han hann sova klart ☺️

Planen var att longera C ikväll men jag är nog mer sugen på att rida en sväng i skogen. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress