13 augusti 2018

Vecka 35

Graviditet

(null)
Nu är jag inne i vecka 35 och det är 40 (!) dagar kvar till BF.

Fostret väger ungefär 2,4 kilogram. Det har blivit knappt 47 centimeter långt och har oftast lagt sig med huvudet nedåt. Enligt 1177.
 
Allt flyter på väldigt bra för mig fortfarande. Jag får dock vila mycket, att gå runt för mycket är jobbigt, fogarna strular lite så jag vaggar fram och golvet känns sååå låååångt borta. Det är en utmaning att ta på sig sockar, skor och byxor. Jag får kliva upp flera ggr per natt för att kissa och jag sover allt sämre då det är svårt att hitta sköna ställningar. Jag mår annars bra men längtar till förlossningen mer och mer för varje dag. Dels för att jag vill träffa knytet som gömmer dig där inne men också för att jag vill ha tillbaka min kropp. 

Har bestämt mig för att rida sista passet ikväll. Känns sorgligt faktiskt 😏 Men också skönt att jag har bestämt mig. Jag tror det kommer lösa sig bra för Classe så att han får motioneras varierat ändå. Det jag gör på hästryggen just nu är ändå inget att hurra för. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress