30 mars 2017

Kinesologitejp

Häst

Classe ska nu under igångsättningen tejpas med kinesologitejp inför varje pass. Tejpen är så pass bra att den oftast sitter några pass. Jag upplever att effekten av den är väldigt bra. Den hjälper honom att komma igång med högerbak så att den inte är släpande med tån utan han lyfter den istället. Han får även en tejp under magen för att hjälpa till med "hållningen" vilket också ger bra effekt. Men det gäller att tejpa rätt för annars hjälper det inte. 
 
Men tejpen var inte så enkel att få tag i. Rullarna jag har hemma börjar sina och det märket jag blev tipsat om av veterinären har varit slut i lager i flera veckor så nu får jag prova ett annat märke. Jag hoppas de sitter lika bra som de jag haft. Förhoppningvis kommer det till veckan så vi får prova. 
 
Bilden kommer från Rocktape. 
 
 Nu -> ut till stallet, packa in Classe i släpet och dra iväg till ridhuset 😊
Anonym

Jag har en rulle gul kines tejp.
Mari

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress