(null)

Jag får ofta frågan om jag fortfarande vågar rida nu när jag är gravid och ja det gör jag men bara på Classe. Jag har typ sedan plusset på stickan sagt nej till att rida andras hästar just för att jag inte vill ta onödiga risker. Jag tycker att själva ridningen går jättebra och det känns nästan som vanligt förutom att jag har lite dålig bålstabilitet och ibland får jag sån håll i sidan att jag måste kliva av. Men oftast är det efter jag ridit som jag känner av korsryggen och får svårt att gå. Men själva ridningen är inga problem än så länge. Just nu är största utmaningen att hitta kläder som jag kan rida i. Jag har ett par softshell-ridbyxor som jag fortfarande kan stänga i midjan, men de är pga temperaturen inget alternativ just nu. Nu rider jag i vanliga leggings. Lite halt blir det när jag vanligtvis alltid rider helskott, men det funkar. 
 
Jag kommer att rida så länge det känns bra och så länge jag orkar. Men jag har dragit ned på kraven, jag varvar uppsutten träning med mer träning från marken och jag har slutat vara med på hoppträningarna. Jag löshoppade C förra veckan, vilket jag inte gjort sedan han var 3-4 år. Han var superduktig och jag kunde mest stå i mitten och ge honom instruktioner utan att behöva springa efter så det kommer vi göra fler gånger :) 
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress