18 februari 2018

Slädhundstävling

Allmänt

I helgen har jag varit funktionär på slädhundstävlingarna här i Gafsele. Satt i sekretariatet den här gången och som alla andra år jag varit funktionär på tävlingarna funderar jag alltid på om man skulle ha sadlat om och bytt hästsport mot hundsport. Det ser så enkelt ut med hundar. Med hästar tar allt sån tid. Bara att preppa hästen inför ridning tar en timme och sen tillkommer mockning, göra iordning foder, bära vatten, laga allt de har sönder, hämta foder, åka på träningar etc etc. Det är såklart mycket jobb med att ha hund också men på något sätt ser det så mycket enklare och mer harmoniskt ut. Sen så gillar jag att se alla hundar och hur glada de är när de får arbeta. Haha jag har en rätt romantisk bild av det här, jag vet, men det tilltalar mig. 
(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress