21 september 2017

Fina fina häst

Häst

Igår tränade jag och Classe för Carina. Det var ett sånt där pass då allt bara stämde, suget i tygeln var perfekt, energin fanns där och då blir allt så himla enkelt. Det är så himla roligt att rida dessa dagar! Dagen innan red jag honom bara en snabbis på ridbanan och då hade jag samma känsla, men hoppade då av efter en kvart för jag var så rädd att jag skulle sabba något ;) Iaf så tränade vi bl.a. övergångar, sidförande, halter, fattningar och ryggning. Är ledsen att vi inte hade någon som kunde fota/filma när vi red igår. För det var ett pass jag gärna hade förevigat :) Bästa Classe! 
 
Donna gick jag ut med för hand i mörkret. Planen var att longera henne men jag tyckte det kändes så tråkigt så då gick vi en 45 minuter i stället. Alltså den hästen är så himla cool. När jag köpte henne hade hon bara gått i ridhus, inte ens en uteridbana och jag trodde verkligen det skulle bli en utmaning det här med att rida ut osv. Men det har inte alls varit några problem. Hon är nyfiken och tittar på mycket, men hon är inte rädd. Det är jätteroligt :) 
 
Ikväll ska Classe gå ett pass med galoppjobb ute och Donna ett pass på banan. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress