30 oktober 2017

Tappat ryggmuskler

Häst

C har tappat ryggmuskler de senaste 6 månaderna. Det är såklart inte roligt att inse att ens häst utvecklas åt "fel" håll. Men när man väl kommit till den insikten är det bara bita i det sura och göra någonting åt det! 
(null)
Den övre bilden är från i mars och den nedre bilden är från i helgen. Ni får gärna tycka till om jag analyserar tokigt. Men visst har han tappat och är lite mer svankig nu? 

Det vi kommer träna på framöver är: 
- Bommar/kavaletti
- Tempoväxlingar
- Arbete i lång och låg form
- Gymnastikhoppning/studs
- Klättra 

Sen kommer jag tejpa magen vissa pass och så har jag räknat om foderstaten och ökat proteinet en aning. 

Med Classe får jag hela tiden stanna upp, utvärdera och göra förändringar i upplägget beroende på hur han är. Det är snart ett år sedan hans olycka och jag är otroligt glad över att vi ens är där vi är idag. Men jag är också rädd att vi ska barka iväg åt helt fel håll och att han inte kommer hålla. 

Donna däremot har byggt en del rumpa sedan hon kom och fått en trevlig överlinje. Hon kommer att hållas igång i ungefär en månad till sedan ska hon ställas av på vintervila i 4-8 veckor. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress