Här är det verkligen blött, det känns som det regnat konstant i en månad.
 
Vi har börjat med att bygga i stallet igen. Det brinner lite i knutarna för Idas Gulis kommer hem om tre veckor från inridningen så tills dess ska vi ha en box till. Förutom stallet så ska en ny vinterhage upp till stona och så är det massa annat som ska ordnas inför vintern. Gödselstacken ska tömmas, preppning för värmebaljorna i hagarna, sommarhagarna ska ned och vi behöver bättre belysning ute. Jag hoppas verkligen på uppehåll i helgen så vi hinner beta av några saker. 
 
Hästarna lever och mår. Classe sätter vinterpäls för fullt, Donna har haft lite småsår och annat som gjort att hon vilat en vecka, men idag ska vi igång igen. Jag har marktränat henne istället och förtsatt träningen med att skicka henne mellan tunnor. Hon är duktig. Med Classe ligger fokus på att stärka galoppen så vi backtränar mycket. Bäst att passa på när underlaget är bra, för säga vad man vill om regnet, men grusvägarna blir toppen att rida på :) 
 
Imorgon kommer hovslagaren och sätter på vinterskor. Jag jobbar bara halvdag imorgon så jag hoppas att jag får se lite dagsljus på ridturerna :) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress