23 mars 2017

30

Allmänt

Igår fyllde Henke 30 år och av mig fick han en utlandsresa (den var lite till mig också ;)). Ikväll bokar vi en tripp till Kroatien och Makarska i juni. Längtar! I helgen blir det mer kalas och vi har bjudit hem några vänner för käk och några öl. Kommer bli trevligt! 
 
Jag och Classe fortsätter igångsättningen i sakta mak. Just nu longerar/tömkör vi 12,5 minuter (jag har timer) ca 4-5 pass i veckan. I helgen ska vi till ridhus igen men vi kunde faktiskt longera på ridbanan igår, som mer eller mindre varit en isbana hela vintern... Igår fick han också sitt första mål Hippolyt och det doftar ljuuuvligt. Skulle kunna ha det i filen känns det som :P Men han smaskade då i sig det iaf (hade inte förväntat mig något annat heller).
 
Jag har nu bestämt mig i alla fall för att tacka nej till det erbjudande jag tidigare fått om att ta föl på Fedra. Det hade varit superroligt, men ekonomin efter Classes olycka klarar inte av det i dagsläget. Jag gjorde en budget och såklart kan man komma undan för typ 25 K men om det inte tar sig och beroende på insemineringer och annat kan det dra iväg mer och då vill jag inte ligga på gränsen. Så just nu blir allt fokus på C. Men någon gång här i livet SKA jag föda upp ett eget föl. Helst får det bli på ens egna häst i så fall då det känns dumt att ta risken för de komplikationer som kan bli på en annans häst. Men då har vi dilemmat att jag verkligen inte är någon stomänniska och vad jag vet kan man än så länge inte avla på valacker :P Men någonstans därute kanske det finns ett sto för mig.  
 
Fem år sedan och tävlingsdebut. 
Ellen - tävlingsryttare

Åh va kul med resa :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress