26 juni 2017

En ny Donna

Häst

 
Den helgen i maj när vi var på snabbvisit hos Henkes syrra i Gävle åkte vi faktiskt vidare och kollade på två unghästar. En 3-årig valack och ett 4-årigt sto. Valacken var tyvärr inget för mig men stoet var en liten pärla. Hon är sent tagen så är mera som en 3-åring, med ett helt fantastiskt temperament. Hon är efter Diarado (min favvo-hingst 😍) ue Clinton. I början kallade jag henne tjej-Classe, för visst finns det likheter? Älskar den typen av häst!
 
Vid provridningen visade hon på en väldigt klok skalle, mjuk, lite försiktig i sitt sätt att vara, men orädd och hon hade en stor hoppvilja. Så fort det kom fram bommar och hinder tände hon till och ville verkligen över. En rolig (och ovan) känsla för mig :) Även fast hon är ung och vinglig i ridningen så kände jag mig väldigt trygg på henne.
 
Som ni kanske förstår har jag slagit till och på torsdag kommer hon med lastbil till Sollefteå där vi ska hämta upp henne. Jag är så peppad på en ny utmaning och jag hoppas verkligen att det här är "mitt sto" som jag kan utvecklas med, ha roligt med och kanske att hon kommer bli mamma till mitt framtida föl när tiden för det är rätt :)  Jag hoppas detta blir bra :))
 
Anonym

Men va kul 😁 grattis till tjejen! /Marlene

Madelene

Heja Heja, vad kul! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress