Tänk att jag har två fina hästar? Det är nästan så att jag inte kan fatta det. 


C fick vila igår för vi fick hjälp av Andreas att måla huset så tillsammans fick vi första lagret på plats. Imorse målade vi andra och sista varvet. Så nu är det bara foder, vindskivorna och knutarna kvar :) 

Red C ett pass på banan idag istället och han var seg men glimmade stundvis till. Han tycker det är jobbigt i värmen så maskar lite extra då. Efter honom tog jag in Donna som haft semester från mig i några dagar. Borstade upp henne, tvättade svansen som både var kissig och så har hon haft lite strul i svansroten sen hon kom. Hon hade skavt den och haft massa bajs intryckt i den under transporten hit vilket gjorde att det blivit som brännskador i huden som blivit superäckliga. Men jag har tvättat med lactacyd, använt klorhexidin när det var som värst och smort med inotyol och nu ser det riktigt bra ut. Hon fick även prova sitt nya regntäcke. Köpte ett flugtäcke till henne också men jag tänkte att Classe säkert blir ledsen om inte han också får något nytt så då fick han ta det och hon hans gamla trasor 😂 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress