26 juli 2017

Träna uppsittning

Häst

 
 
 
Igår red syrran Classe ut med mig och Donna. Donna ville inte stå still när jag skulle kliva upp (har varit lite så de senaste gångerna jag ridit henne) så när jag väl svingade mig upp hamnade jag bakom sadeln och var 100% säker på att jag skulle ramla av, men jag lyckades kravla mig tillrätta. 
 
Så idag tränade vi på att stå still vid uppsittning + 30 sekunder efter att jag suttit upp. Jag hittade en övning HÄR som vi tränade. Men vi fick demolera lite med övningen eftersom jag kliver upp från en pall. Hon är smart lilla Donnan så vi kunde gå igenom stegen ganska fort. Efter tre bra uppsittningar började vi med dagens egentliga övning som bestod av markarbete/hoppning. Det blev ett snabbt pass då det var varmt för henne så vi travade lite bommar och sedan hoppade vi en linje med kryss, 6 meter, kryss, 7 meter, räcke, ca 3-4 ggr, sedan gav vi oss. Vi skrittade sedan ut tillsammans med Henke. 
 
Imorgon ska vi träna uppsittning igen, men inte rida något efter. Det gäller att ta tag i problemen när de uppkommer :) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress