11 juli 2017

Planering

Allmänt Häst

Classes plan för veckan är att fortsätta sin igångsättning, ev åka och hoppa och så ska syrran rida honom. Vi måste fortsätta stärka hans bakben och vara otroligt lyhörd för hur han svarar på träningen. Vi måste hela tiden pusha oss framåt utan att gå fram för hårt. Det är jättesvårt att ligga precis på gränsen, men det är tur att jag känner min häst så bra så att jag märker minsta lilla förändring. Problemet är att veta om det beror på ridningen/träningen eller bus i hagen. Hur som helst måste man backa i dessa lägen. 
 
Donna ska ridas ut. Hon är mest riden i ridhus så i sommar kommer all krut läggas på uteritter på varierat underlag varvat med dressyr- och hoppass. AnnaLena kommer och håller träningar i augusti och jag funderar på att vara med på Donna då. 
 
 
 
Annars då? Jag har sent omsider tagit mig i kragen och kokat rabarbersaft och idag började jag putsa fönstren. Vi är supersena med det i år men eftersom man håller på med fasaden blir det så grisigt överallt att det inte kännts lönt. Vi har även skurat altanen och fixat med grusgången idag :)
 
Min plan är att under semestern bli klar med alla projekt vi påbörjat, såsom måla fasaden, grusgången och staketet. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress