Jag trodde att jag skulle behöva köpa en massa hästgrejer nu med ny häst och allt. Men eftersom Donna och Classe kan ha samma grejer behövs det inte. Hennes huvud ligger dock mellan cob och full, men som tur är hade jag några grimmor till Classe som varit små i storleken undanlagda + att PS-tränset är liten i storleken så de har hon fått ärva. Det hon behöver är utetäcken, ett stalltäcke och så tänkte jag köpa ett schabrak till henne också, tycker hon är så fin i blått :)
Kingsland är mitt nya favoritmärke på schabrak. Detta heter Paulo och kostar 849kr hos Stockholms hästbutik.
 
Såklart utetäcke från Horseware. Amigo bravo 12, 250 gram och går att köpa med hals. Bara täcket kostar 1339kr hos Strömsbergs gård. Håller tummarna på att hon inte är en Classe-häst som gillar att klä av sig 😉 Annars blir det Rambo för henne också... 
 
Jag ska prova något nytt 😱 och inte köpa täcke från Horseware. Detta stalltäcke heter Celtic stable från Bucas och har 150 grams fyllning. Det transporterar bort fukt och är antibakterie- och antimögelbehandlat. Kostar 1355kr hos Hogstad ridsport. 
 
Till mig själv ska jag i höst investera i ett par långa chaps att använda när det regnar eller är kallt. Många skryter om att softshellridbraller + långa chaps är ultimata vinterridklädseln - varmt men ändå smidigt!
Tib Horse hellånga chaps, kostar 1299kr hos Gustvall ridsport. 
 
Sen behöver jag en ny ridtröja också. 
Naketano fleece 799kr hos Marietorps hästsport
 
En sak som jag velat ha ett tag men inte riktigt behöver är ett ridtäcke i ull/ylle. 
 
Detta är från Mias RS och jag vill ha ett marinblått :) Kostar 879kr hos ridersport.se
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress