1 juli 2017

Juli

Allmänt

Med juli månad kom värmen ☀️


Agnes hjälpte mig att longera Donna imorse och hon skötte sig fint. Vi behöver jobba lite med galoppen, speciellt kommandot. Hon var orolig igårkväll och vi misstänkte kolikkänningar så jag fick gå lite med henne i natt. Imorse var hon som vanligt igen. 

Classe kändes knackig igår så det blev ingen badtur som vi planerat. Den fick vi ta idag i stället, vilket både vi ryttare och hästar uppskattade. 

Efter stallhäng har jag roat mig med att rensa i trädgårdslandet och vattna överallt. Vi satte upp henkes depåtält i Donnas hage för att hon ska få skugga också. Det tyckte hon var spännande :) 

Henke är duktig och skrapar vidare på huset idag och jag ska ta tag i växthuset. Allt sådant har varit nedprioriterat ett tag. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress