Godmorgon! Jag har precis kommit in från stallet efter att ha släppt ut hästarna och mockat åt mina hästar. Nu efter frukosten är planen att ta in dagens första häst. Jag tror jag börjar med Classe som bara ska joggas lite lätt idag. Sen ska jag gå en promenad med Donna för imorgon börjar allvaret för henne igen då hon kan ha bett i munnen :) 
 
Igår åkte jag iväg med båda hästarna till ridklubben. Classe och Donna har inte hälsat på varandra tidigare så de fick nosa på varandra en stund innan vi skulle lasta, helt odramatiskt och efter bara några minuter började C dra henne i grimman... Lastningen gick bra och de åkte bra tillsammans. C fick sig ett hoppass ändå och shit vad han tyckte det var roligt! Han var lite nervig i början men efter att vi fått ordning på alla kroppsdelar var vi duktiga och han var så himla lösgjord efteråt :D Donna lösgalopperades i ridhuset och hon skötte sig också väldigt bra. Vi tränade mest på galoppkommandot och hon lärde sig snabbt. Hon skötte sig bra för dagen. Ibland tar nerverna över men efter att bara ha haft henne en och en halv vecka, det är första gången vi åker iväg till ett för henne nytt ställe så tycker jag ändå att hon skötte sig bra. När vi skulle åka hem sprang hon in i transporten så att hon inte skulle missa Classe. Varför måste man ha världens snyggaste valack (enligt alla ston)? Alla ston tycker han är urtjusig och vill bara HA honom och vara nära honom. Classe bryr sig oftast inte så mycket men han säger aldrig nej till att få ta ett rejält tag i en grimma och bara stå och dra en stund ;) 
 
PS. Vi har blivit med kyckling i år igen. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress