23 juli 2017

11

Allmänt Häst

 
Elva hösilagebalar blev det! Vi körde hem dem direkt så nu har lugnet infunnit sig för den biten :) 
 
Igår åkte jag och C till Åsele för att hoppa med Agnes och Malte. Jag var till en början osäker på om vi skulle kunna hoppa då han kändes så spänd i ryggen innan. Men när vi väl red kändes han kanonfräsch och han hoppade riktigt bra. Vi hade några upphöjda galoppbommar, 5,5an och en lättare linje med bom före och efter hindret. 
 
Igårkväll hade vi vänner över på "altanfest". Vi har ju glasat in en del, målat och byggt lite på den så jag ville inviga den ;) Vi grillade, spelade kubb och surrade vilket var supertrevligt. Det blev ganska lugnt och vi gick och la oss vid midnatt så alla var fräscha imorse. Agnes sov över här och hjälpte mig med Donna imorse. Jag måste släppa bebistänket lite och få till sitsen bättre på henne då hon blir tryggare när jag är stabilare och inte ger henne så mycket frihet. Jag har som nöjt mig med att åka runt i alla gångarter efter fyrkantspåret och på 20 metersvolter. Så nu ska jag spänna bågen! Men vi fortsätter med att rida ut vartannat pass, snart måste jag prova rida ut själv på henne för syrran åker snart hem och kan inte följa med på Classe. Ska prova ett rakt bett på henne också så hon kanske blir lugnare i munnen. Just nu rider jag på ett tredelat från Sprenger och det "leker" hon en del med. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress