(null)
Är det något vi är bra på här så är det att bygga om i stallet. Haha, jag vet en person som är väääldigt leds på det just nu. Men nu kan jag faktiskt inte se att det ska behövas göras om igen. En helg i november gjorde vi ett ordentligt krafttag och lyckades med den stora ombyggnationen som vi preppat för större delen av hösten. Vi fick till en väl tilltagen stallgång, en rymlig blivande spolspilta, 4 storhästboxar, en ponnybox och ett väldigt bra förvaringsrum för täcken och kraftfoder där det även finns plats för att torka täcken. Vi har fortfarande ett fönster som ska in, ponnyboxen ska få en slagdörr, el ska dras, belysningen ska flyttas och så ska det målas. Men allt är funktionsdugligt för tillfället och jag är jättenöjd. Stallklimatet blev väldigt mycket bättre och jag upplever att stallet blev mycket behagligare i temperatur (varmare) och hur det kommer sig kan jag inte svara på eftersom rumsvolymen nästan fördubblades.  Jag var ängslig att det skulle bli tvärt om. 
 
Nu när vi äntligen fick till en planlösning som jag verkligen gillar spinner jag vidare på hur man ska kunna göra det ännu bättre. I förlängningen ser jag att vi exempelvis har gummimattor i boxarna och i stallgången. Någon som har tips på bra gummimattor? Jag har sneglat på dem från Belmondo. Någon som har erfarenhet av dem? 
 
Idag jobbade jag kortdag och åkte iväg till Umeå där jag nu sitter och väntar på att en informationsträff med Skatteverket ska dra igång. Vi håller på till kl 21 så det lär bli sent innan man får natta idag.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress