Vi har fått så sjukt mkt snö hittills den här vintern och det kommer bara mera. Det är så himla vackert ute och man kan inte annat än älska vintern när den är såhär :) Igår körde jag dock fast med bilen på jobbet när jag var ute för att ta vattenprover. Jag hade såklart tagit mig rätt långt in efter en trångt plogad skogsbilväg där det är väldigt dålig mottagning. Men med lite tur fick jag tag i några kollegor som kom till undsättning. 
 
Igårkväll åkte jag och C till ridhuset och han var sådär ruskigt fin och rolig att jobba med. Stora smilet på hela ridpasset och fylld upp till ridhjälmen med glädje efteråt. Vi jobbade mycket med att variera formen. Vi gjorde en övning där han ska vara djup och låg på 20 meters volter vid A och C, ut på diagonalen i skänkelvikning där han kommer mer på bakdelen och blir hög i formen, och sedan ned i låg form igen på andra 20 meters volten. Sedan byggde vi vidare med att fatta galopp direkt efter skänkelvikningen, jobba i korta sekvenser med honom rejält på bakdelen i galopp, innan vi bryter av och går in på diagonalen igen i skänkelvikning. Kanonbra övning för oss. 
 
Nu när det känns som att igångsättningsfasen för honom är över så ska vi återgå till vårt eviga projekt med att få till en kvickare galopp. Övningar mottages tacksamt :) 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress