19 december 2017

Blooper

Häst

Godmorgon!
 
 
Igår åkte jag och C till ridhuset för att komma igång med den där kvicka galoppen som är vår akilleshäl. Efter uppvärmningen gjorde vi en massa tempoväxlingar i galoppen, vi jobbade mest på en stor volt där jag tog tillbaka honom ca 1/3 av volten och resten framåt. Han vill väldigt gärna bryta av när vi kortar upp galoppen så jag får ta det i korta sekvenser och verkligen driva för att vi ska orka. Sen så hade jag ställt upp tre hinder på en 20 m volt, med 4,5 m i mellan, på mitten av hindren, och där skulle vi klämma in ett galoppsprång så vi fick komma väldigt kort. Shit vad vi fick kämpa, men vi var också väldigt duktiga. När man hoppar på volt får man verkligen träna på att ha hästen runt innerskänkeln och är de inte ärligt där så märks det då. Superbra övning som jag kan rekommendera :) 
 
Idag ska jag iväg till Umeå med jobbet så det lär bli lite senare än vanligt så C har inplanerad vila idag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress