19 augusti 2017

Vindskydd

Gården Häst

Henke hade jobbat på jättebra med vindskyddet medan jag var borta så igår satte vi bara på de sista brädorna på väggarna och kunde lägga på taket. Nästan allt material kommer från gamla stallet, vilket gjorde bygget billigt men också väldigt bra för att vi kunde återanvända det som var i bra skick istället för att köra det till ÅVC. Det kostade bara lite extra tid iom att vi fick dra en hel del spik. Bygget kostade mig fyra plintar, takåsarna och lite skruv :) 

 
Vindskyddet är 4*6 meter och därmed godkänt som ligghall för tre stora hästar :) 
 
Som vanligt när jag är borta hade mina hästar gjort sig illa... Jag har liksom haft Donna i två månader och hon har inte fått en skråma och så är jag borta 1,5 dygn och hon är sårig båda bak och hade slagit sig lite värre på insidan skenbenet på ena bak. Så vi fick ställa in den planerade träningen för AnnaLena :( Jag var först inte säker på om jag skulle behöva ställa in för såret var ganska litet och igårkväll hade det dragit ihop sig riktigt bra. Men i morse hade benet svullnat upp rejält och jag var rädd att hon fått lymfangit, så det var helt klart rätt beslut att inte åka. Men svullnaden la sig under dagen som tur var. Classe hade ett balltramp och slagit upp ena bakkotan. Tji fick jag för att jag köpt en till häst för att ha i reserv 😉 Det är nog inte meningen att jag ska träna? 
 
Donna kommer iaf få vila månaden ut nu. Känns rätt i tid att ställa av henne både pga skadorna och för att hon är värd det :) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress