I söndags packade jag in båda hästarna i släpet och åkte iväg för att hoppa. Det blåste ute och Classe var på sitt allra bästa Allan-humör och började kasta sig för andra hästar, vägrade hoppa titthinder etc. Men jag lyckades få honom fokuserad tillslut och han var såå himla fin. Ställde upp och tog tag i hindren väldigt bra och var sitt allra lydigaste jag :)) 
 
Donna var lite mer på än vanligt och lite svår att få tillbaka efter hindren. Jag kunde inte riktigt vänta på henne alla gånger utan tryckte istället av henne i onödan. Men hon var duktig och brydde sig inte om alla titthinder vi släpat fram. Hon är en arbetsmyra och jobbar på för att få den där klappen på halsen :) Nästa gång jag hoppar henne hoppas jag någon kan filma oss. Agnes red henne en stund på slutet och wow vilken skillnad det blivit sen jag såg henne sist från marken (vid provridningen). 
 
Jag har semester i veckan och på fredag åker jag och Donna iväg till Umeå för att träna. Sedan ska hon få några veckors vila. Iaf, åter till min semester. Vi tog den här semesterveckan för att göra ingenting. De tidigare semesterveckorna har vi jobbat på med huset så vi tänkte att det skulle vara skönt att bara chilla hemma en vecka. Men vad gör vi? Jo vi har börjat bygga ett vindskydd till hästarna 🙈 Det här är första stora bygget vi gör själva så det ska bli spännande och se hur resultatet blir. Men tyvärr så måste jag lämna Henke i sticket i det här projektet för min farmor har blivit dålig så jag och pappa åker ned till Östergötland imorgon bitti. 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress