28 augusti 2017

Instruktörsutbildning

Häst

Igår åkte jag och Classe iväg på instruktörsutbildning. ÅRK satsar extra på instruktörerna nu och det tror jag alla vinner på i längden. Den hölls på klubben av AnnaLena. Dagen var väldigt lärorik och man fick många bra tips, inte bara för själva lektionshållandet, utan även saker som rutiner vid inskolning av nya hästar, hur man förbereder elever och föräldrar inför lektionsstart, vår (instruktörernas) relation till hästarna etc, pusselbitar som gör hållbara och trygga hästar. Vi höll lektioner på varandra (därför C följde). Han var duktig och skötte sig galant i avdelningsridningen. Jag måste dock boka tid hos en kiropraktor (eller något) för att kolla upp mitt bäcken, jag sitter vriden i sadeln och hamnar då snett :/ Den här utbildningen har en del till och den blir senare i höst, så vi hinner göra hemläxan innan dess ;) 
De här brudarna lever och mår på betet. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress